Paketbin 2018 – Köpa bin – Avläggare

Boka i mycket god tid för att försäkra att ni får bin 2018!
Frågor och beställningar till NPW.Rosenlund@gmail.com

Paketbin är en bur med bin och en
nyparad drottning. Bina sitter som en
svärm tillsammans och väntar på att få
ett paketbinnytt hem.

Bina kommer från starka produktionsbigårdar som testats av bitillsyningman för att få så starka bin som möjligt att börja med.

Det är enkelt och snabbt att skaka ner sina bin i en ny kupa även om man inte har erfarenhet av bin sen tidigare.

Vi säljer bin i paketform eftersom det är lätt att hantera och ger bra resultat. Paketbin passar alla oavsätt om du vill köpa 1 paket eller 100+ samhällen. Kontakta oss med frågor eller beställningar till NPW.Rosenlund@gmail.com

När du köper paketbin av oss får du:
  • En nyparad Buckfast drottning märkt med årets färg med bra arvsmassa för:
    • Hög honungsproduktion
    • Hög svärmtröghet
    • Snällt temperament
    • Bra övervintring
  • 1,3-1,8kg bin(beroende på leveransvecka) för att ta hand om drottningen och hennes nya ägg för att få kupans styrka att explodera och klara av vintern på bästa sätt.
  • Sockerdeg och vatten för att klara resan och de första dagarna.
  • Instruktionshäfte om hur jag rekommenderar att ni tar hand om samhället för att ge bina bäst möjliga förutsättning att klara vintern.
  • Flyttillstånd och papper på att bina är friska från bitillsyningsman.

När det är dags för hämtning får ni allt i en gul nätbur som är lätthanterlig och hopvikbar. Buren ingår inte i priset men vi skickar med en redan betald fraktsedel med vår adress så det går enkelt att skicka tillbaka.

Våra paketbin är väldigt populära så för att försäkra att ni får bina i sommar är det bäst att beställa så fort som möjligt. Skicka ett mail med er beställning och eventuella frågor till NPW.Rosenlund@gmail.com

Standardpriset är för tillfället 1600kr+moms.
Vid större mängder ger vi rabatter, kontakta oss för mer info.
Vi har tidigare exporterat bin till Norge och då betalar ni ingen Svensk moms.

Drottningbur med paketbin
Drottningen kommer med följebin i paketet för att vara extra skyddad och bli accepterad i sin nya kupa innan hon blir utsläppt.
Paketbin mått
Bina och drottningen hänger som en svärm i en bur som denna. Buren är ca 25cm åt alla håll.